"Tim staat altijd voor ons klaar. Dat is een geruststellende gedachte."
Wilfried Lauwaert is een ervaren reiziger die al heel wat bestemmingen op zijn naam heeft staan. Toch vertrouwt hij het liefst op zijn reisagent Tim bij het boeken van een reis. In deze getuigenis licht hij toe waarom.
Wat voor reiziger bent u?
Mijn vrouw en ik gaan altijd op reis met Selectair Reizen Gery. Ik hebben al heel veel bestemmingen bezocht: Jamaica, de Dominicaanse Republiek, de Canarische eilanden, Griekse eilanden, de Spaanse kust, Turkije, Kreta,…en nu zondag vertrekken we naar Salou. Ik zoek altijd iets waar ik nog niet geweest ben.
Fan van Riu-hotels
Meestal verblijven we in RIU hotels. Dat hoeven niet altijd all-inclusive hotels te zijn. Tegenwoordig kiezen we meer voor half pension. Wij gaan namelijk graag eens wandelen of fietsen of trekken erop uit met de huurwagen. Dan kom je pas ’s avonds terug in het hotel, en dan haal je die all inclusive er niet uit.
Liefst op eigen houtje
Ik boek geen georganiseerde groepsreis, maar trek er graag zelf op uit. Ik boek dan een huurwagen, en dan gaan we de streek verkennen. Soms gebeurt het dat we op het einde van de vakantie het zwembad van het hotel niet gezien hebben! Het is te zeggen: we hebben het wel gezien, maar we hebben er niet ingezeten!
Over de samenwerking met Tim
Ik zoek altijd veel op voorhand op, zowel over de bestemming als over het hotel. Ik druk dan alles af dat ik online heb gevonden, en stap daarmee naar Tim. Ik vertelt me dan of het een goed hotel is, en geeft me meer informatie over de locatie. En als hij er zelf nog niet geweest is, vraagt hij achteraf ook feedback aan mij zodat hij andere reizigers kan adviseren. Hij regelt ook het luchthavenvervoer voor ons. Ik ben echt heel tevreden over de samenwerking met Tim. Ik ben al klant van hen van in de tijd toen zijn vader Gery het reisbureau nog runde.
“Wij moesten landen een paar dagen na de aanslagen op Zaventem. Mensen die online geboekt hadden, zaten toen in de problemen. En wij stonden dankzij onze chauffeur Jan al in een uur al thuis!”
Ik vind het bovendien geruststellend om te weten dat Tim alles zal doen om mij te helpen als er iets misgaat. Neem nu bijvoorbeeld met de aanslag op Zaventem. Wij kwamen een paar dagen na de aanslag terug van Gran Canaria, en we konden niet landen op Zaventem. Tim heeft toen een crème van een chauffeur voor ons gevonden: Jan. Die is ons in Oostende komen ophalen. Hij hield ons voortdurend telefonisch en via SMS op de hoogte. Mensen die online geboekt hadden, waren op dat moment radeloos. En wij waren op een uur thuis.
Geen online boeker
Ik weet dat er veel mensen zijn die alles zelf online willen boeken, maar ik blijf trouw aan mijn reisagent. Ik heb zelf in de banksector gewerkt, en ik probeerde mijn klanten daar ook altijd een goede, persoonlijke service te bieden. Ik heb eens een keer online geboekt, en dat scheelde dan uiteindelijk maar tien euro in prijs. Als je valt over tien euro, dan kun je beter niet op reis gaan.
Jonge mensen grijpen nogal snel naar het internet, maar dat is omdat ze niet verder nadenken. Akkoord , je vindt dan misschien een goedkope reis, maar je hotel ligt dan misschien ver van de luchthaven. Of je vluchten zijn op ongelukkige uren, waardoor je twee dagen van je vakantie kwijt bent. Of er zijn verborgen kosten: dan boek je iets goedkoops en tegen dat je aan het laatste scherm gekomen bent, zijn er allerlei onverwachte extra kosten bij gekomen.
Nee, ik zou niet weten waarom ik zou moeten veranderen. Het is als bij een garagist: als je tevreden bent van een merk en je krijgt een goede service, waarom zou je dan veranderen?